TRANSCAD教程4:DEMAND FORECASTING: TRIP GENERATION
2012-10-23 10:39:48   来源:tranbbs      作者:佚名    评论:0 点击:


Task 3. DEMAND FORECASTING: TRIP GENERATION


The first three tasks have dealt with the development of a network that represents the transportation system of Miasma Beach. This next task develops the specifications for the activity system of the region. Recall that the area has been divided into six Traffic Analysis Zones (1 through 6), with two external stations (7 and 8) which serve as control points with areas not directly part of the study area. The modeling approach is to calibrate and validate trip generation and trip distribution models for the six internal zones only. Interactions with the external area (via the external stations) have been modeled independently and these results will be provided in a subsequent task.

3.1 Description of the Zoning System

Figure 3 below depicts the defined TAZs superimposed on the corrected Miasma Beach base year transportation network (be sure that all network corrections (tasks 1 through 3) have been made before proceeding). The south side of the study area is bordered by the primary arterial, which in turn follows the Miasma shoreline. Mountains limit development to the north and west, thus any future growth must occur within the study area or to the east. 

     +---------------------------------------------------------------+

     |                                                             N |

     |          1st     2nd     3rd     4th     5th               W+E|

     +          Str     Str     Str     Str     Str                S |

     |                 .............................                 |

     |  ................                .          .                 |

     |  .              .                .          .                 |

     +  . 1-+----+-------+-------+-------+---+-5   .        Mountain |

     |  .        |     .         |      .|         .         Avenue  |

     |  .........|......     4   |      .|..................         |

     |  .        |     ......|...|.......|                 .         |

     +  . 2-+----+-------+---+---+       +-------+---+-6   . Miasma  |

     |  .        |     .         |      .|       |         .  Blvd   |

     |  ......   |     .     3   |      .|       |   .......         |

     |       .   |     .     |   |      .|       |   .               |

     +      8+---+-----------+---+-------+-------+---+7       Coast  |

     |       .........................................       Highway |

     |                                                               |

     +---+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-----------+

         Figure 3. City of Miasma Beach Zone System [Spring 2004]

A variety of demographic characteristics have been assembled for the six TAZs; these data are depicted in Table 2. Note that each project team utilizes Table 2 and Table 3 in a slightly different manner (see the instructions below).

       Table 2. Sample 2004 Miasma Beach Demographic Data

-----------------------------------------------------------------

 ZONE  POP  LABF  CARS  HINC    DU  EIND  ERET  EOTH  ETOT  AREA

-----------------------------------------------------------------

   1  3000  1100   900 19900   700   400   150  1000  1550  1.56

   2  1550  1300   600 29900   800   300   225  1300  1825  2.53

   3  3000  1200  2500 49800  1000     0   350   250   600  3.10

   4     0     0     0     0     0  1300   100   200  1600  2.83

   5  2450  1400  2000 33000   950     0   100    50   150  1.27

   6  5000  1800  2250 38000  1550     0   425   500   925  3.09

-----------------------------------------------------------------

 Tot 15000  6800  8250        5000  2000  1350  3300  6650 13.85

 Mean 2500  1130  1375 35600   830   325   225   550  1100  2.31

-----------------------------------------------------------------



                Definition of Variables in Table 2

------------------------------------------------------------------

POP  = zone population               EIND = industrial employment

LABF = labor force (by residence)    ERET = retail employment

CARS = total cars in zone            EOth = other employment 

HINC = median zone household income  ETOT = total zone employment

DU   = total dwelling units in zone  Area = zone area (sq.mi.)



[Page]


3.2 Development of Trip Production and Attraction Models

As part of the development of the Miasma Beach Transportation Model, an extensive home interview survey was completed. Travel diaries were collected for all members of approximately 1000 households in the six internal zones. Furthermore, an extensive Cordon Survey was conducted to develop estimates of traffic entering and exiting the study area at the defined external stations. Preliminary analysis of the travel diaries led to the estimation of population-level trip productions and attractions for the study area. Total trips were segmented into three conventional categories: 

  1. HBW -- Home Based Work trips 

  2. HBO -- Home Based Other trips, and 

  3. NHB -- Non-Home Based trips 

A total of 60,000 daily person trips were generated by Miasma Beach residents in the base year (2004); Table 3 presents base year trip productions and attractions. Overall, these trips were found to be split 20 percent HBW, 50 percent HBO, and 30 percent NHB. It's believed that these trip types are fundamentally different based on such attributes as time-of-day, mean trip length, and vehicle occupancy.

Table 3. 2004 Miasma Beach Productions and Attractions

------------------------------------------------------

ZONE TOT/P TOT/A HBW/P HBW/A HBO/P HBO/A NHB/P NHB/A    

------------------------------------------------------

   1 11550 10300  1800  3200  5500  4800  4250  2300

   2 11800 11800  1800  2800  5500  6000  4500  3000

   3 12050 12300  2700  1100  6600  6900  2750  4300

   4  1500  5600     0  3100     0  1800  1500   700

   5  8850  4800  2200   300  5400  1800  1250  2700

   6 14250 15200  3500  1500  7000  8700  3750  5000

------------------------------------------------------

 Tot 60000 60000 12000 12000 30000 30000 18000 18000

Mean 10000 10000  2000  2000  5000  5000  3000  3000

------------------------------------------------------



The tabulated demographic and trip end data provided may be used to develop and/or apply zonal production and attraction trip generation models for Home-Based Work (HBW)Home-Based Other (HBO), and Non home-Based (NHB) trips.

3.2.1 Miasma Beach Spring 2004 Instructions
Production and attraction models have been estimated for some of the trip types; these are summarized in Table 4 (a and b). Each project consultant will use different combinations of the estimated production models (see Table 4c) but all consultants will use the same attraction models. Models for HBO productions have not been estimated; you must develop these NHB models. All models represent daily person trips; conversion to hourly vehicle trips will be made in a subsequent task. 

It is recommended that you either verify these models using TransCAD or attempt to estimate alternative (perhaps better) production and attraction models. Provide a summary table for the models selected (whether those provided or those estimated); include all summary statistics.

 Table 4a. Estimated Trip Production Models [coef (t)]

--------------------------------------------------------

Variable   HBW#1    HBW#2    HBW#3    NHB#1    NHB#2 

--------------------------------------------------------

 DU  

责任编辑:七星

相关热词搜索: TR RA AN NS SC CA AD D教 教程 程4 4:

上一篇:TRANSCAD教程3:DEVELOP 2004 BASE YEAR TransCAD NETWORK and SKIMS
下一篇:TRANSCAD教程5:DEMAND FORECASTING: TRIP DISTRIBUTION

分享到: 收藏
智能交通行业首家推出移动互联网媒体,每日更新 !让您随时随地了解行业资讯。
专栏观点更多>>